Dieta 1500 kcal.

Zanim przejdziemy do liczenia kalorii i zastanawiania się jaka ich ilość będzie dla nas najlepsza, skupmy się na składzie jedzenia, które zamierzamy spożyć. Samo liczenie kalorii to nie wszystko. Większą uwagę należy poświęcić temu jakiej jakości jedzenie ląduje na naszym talerzu. Co w takim razie wybrać aby przysłużyć się swojemu organizmowi, mieć więcej energii, lepiej reagować na stres, lepiej się wysypiać i co ważne poprawić swoją odporność. Pierwsza bardzo istotna kwestia to wybierać składniki jak najmniej przetworzone. Zadbać o różnorodny, kolorowy talerz, spożywać w każdym posiłku warzywa które powodują sytość zawierają dużo witamin i minerałów oraz błonnik. Jeśli chodzi o mięso ograniczyłbym gotowe wędliny, ponieważ zawierają duże ilości soli, konserwantów oraz wzmacniaczy smaku. Słodycze, napoje słodzone, słone przekąski (chipsy) traktuj jak swojego naturalnego wroga. Jako dodatek węglowodanów do posiłku stosuj różnego rodzaju kasze, ryż, płatki owsiane oraz dobre pieczywo razowe. Takie podejście spowoduje że liczenie kalorii nie będzie już takie istotne ponieważ nie jest łatwo dobrej jakości jedzenia zjeść zbyt dużo. Niemniej jednak dieta 1500 kcal jest najczęściej wybierana przez kobiety. Kobiety które są aktywne w ciągu dnia i chcą się zdrowo odżywiać chwalą sobie takie rozwiązanie jak całodzienna dieta przygotowana przez specjalistów. Oszczędzają przy tym czas i cieszą się życiem.